Zoekmachineoptimalisatie

Wil je met jouw bedrijf goed vindbaar zijn in zoekmachines zoals Google? Dan kunnen onze online specialisten je helpen met de optimalisatie van jouw website voor zoekmachines. Dit wordt ook wel SEO (search engine optimization) genoemd.

SEO strategie

Het startpunt bij zoekmachineoptimalisatie is het uitzetten van een strategie. Welk doel wil je bereiken, en welke zoektermen sluiten daar goed bij aan? Zodra we dat helder hebben, gaan we aan de slag met de optimalisatie. Daarbij zijn er drie componenten te onderscheiden welke bijdragen aan een goede vindbaarheid:

  • Techniek: De techniek achter de website moet in orde zijn. Zoekmachines hechten waarde aan diverse technieken welke niet altijd direct zichtbaar zijn op de website.
  • Content: Goede content is een vereiste om goed vindbaar te worden. Het moet voor zoekmachines duidelijk zijn over welk onderwerp de website gaat.
  • Autoriteit: Een hoge autoriteitswaarde heeft een significante invloed op de vindbaarheid van een website. Met behulp van (natuurlijke) linkbuilding kan er meer uit dit component gehaald worden.

Een lastig onderdeel van het toepassen van SEO is het optimaliseren zonder dat dat ten koste gaat van andere factoren van een website. Wanneer bijvoorbeeld de Usability (User Experience) en kwalitatieve content ten koste gaan van SEO optimalisaties, kan dat een nadelig effect hebben op een website. Er komt op de website wel aanzienlijk meer bezoekers terecht, maar deze haken grotendeels af op de landingspagina. 

Onze specialisten kijken met jarenlange ervaring naar jouw volledige online marketing strategie en de customer journey. Wij kennen de valkuilen en helpen jou graag om deze te ontwijken. Daardoor kan je meer uit jouw online kanalen halen.

 

Meer weten?

Bekijk onze projecten of neem contact op met Jorn de Haan via 0416-760034 of per e-mail.